dress

Nu har mina fina träskor kommit!

semester

Bjöd finaste Jenny på grillmiddag igår, en middag som vi avnjöt ute på vår balkong i solen. Så underbart härligt med sommar! Vi drack drinkar och surrade hela kvällen, sedan vart det utgång på Rex tillsammans med resten av umeås yngre befolking. Alltid kul med mycket folk! Idag hade vi inte lika tur med vädret så den har ägnats åt att göra lite nödvändiga ärenden. Imorgon utlovas dock sol så då åker vi ut till pappa i Norrbyn på dagen för sol och kanske tom ett dopp ;) Sen imorgonkväll åker vi ut till stugan på Holmön på kvällen, the place to be under sommaren :)

småblommigt

Den här söta shortsdressen får nog bli mitt nästa inköp, gaah! ;P

Midsommarafton

Bild från Vita Björn igår kväll. Det vart ett lite snopet slut då de hade släppt in för mycket folk och fick stänga igen redan vid 01. Vi styrde iaf kosan mot Jessica för nattvikning och lite mer rosévin...

Torpatoffeln

Dessa träskor har jag beställt. 7 cm klack så det blir en perfekt vardagssko att ha i sommar. Från have2have.

Midsommar

Det är midsommar, vädret är på topp, alla är glada, många njuter av den första semesterdagen och alla komponenter verkar stämma. Förutom den lilla omständigheten att jag drog nitlotten och jobbar till 23 ikväll. Fy vad tråkigt det känns! Jessica och Sanna var förbi på jobbet för en stund sedan och var spralliga inför kvällen, Jessica var så söt och insisterade på att komma förbi med lite midsommar mat senare :) Har iaf tagit med mig ombyte så jag kan fira lite efter jobbet. Eventuellt så sammanstrålar jag med gänget som håller till hos Jessica i bågen och då blir det firande på cafébåten nere vid älven, ett annat alternativ är en midsommarfest någon mil utanför stan men då blir vi fast där till imorgon, om ingen mot förmodan är nykter och kan köra :P Iaf.. Nu sitter jag och kollar runt på lite bloggar, har tjaffsat lite med payzone om att vi inte kan ta betalt med kort, läst lite tidningar och beställde precis ett par skor. Lite nöje ska man väl ha. Jag hoppas att ni får en underbar midsommar med sol, snaps, visor, god mat och trevligt sällskap! :)

Dagens

Byxor: HM
Skjorta: Backmans
T-shirt: Zoul
Sjal: HM
Skor: Lexington

Halsbandet

Vilken härlig överraskning! Fick detta av min svärmor igår, så himla fint!

Last night

Mycket trevlig kväll igår, förfest hos sebastian och jacueline sedan utgång på Jessica och Sannas club rosé på TC. Bra stämning trots att det var mindre folk än vanligt, förmodligen med orsak av det kassa vädret. Intog de övre dansgolvet så fort de öppnade, musiken är grym där uppe och bidrar till att det alltid är kanonstämning! Ikväll är det hemvändarkväll på obbolapuben, och självklart ska vi dit. Det har blivit tradition vid det här laget. Ska försöka ignorera bakfyllan som ligger latent i kroppen och svepa ett glas vin sen är man på det igen!

Började hemma med fredagsmiddag och rosé

Struntade i cyklarna och tog en taxi till Jauqueline och Sebastian i spöregnet

somriga damer

Totte, Robin och Vicki var glada i hågen (och i spriten)

Sebastians nya systemkamera gick varm under kvällen

Min bakisfrulle imorse gick inte av för hackor. Kanske ser lite osmakligt ut så här i efterhand, med imorse var det kanon! ;)

pics.

Här kommer lite bilder från mina dagar i stockholm

Mycket prat att ta igen, här på Hannas balkong över vattenpipa och några glas vin (inget vin för mig, var sjukt sliten/bakis efter Riga)

Finafina Hanna, det finns ingen så gästvänlig som hon

Vi käkade på foodcourt i kungshallen, indiskt den här gången. Jag vill ha foodcourt till Umeå, snacka om lyckat koncept!

Åhh, åka pendeltåg

Jag och Merre på Djurgårdsfärjan på väg mot grönan

Vi mötte upp Mailda och jäklar vad vi åkte, insane och tilt var helt klart näradödenupplevelser, och sen klagar de över slänggungan! :P

Riga

Ojoj vad dålig jag vart på att uppdatera bloggen nu på senaste.. Har iaf spenderat den gågna veckan på resande fot. Först på en underbart trevlig och rolig kryssning till Riga, sedan har jag vart i Sthlm hos mina goa tjejer. Oj så mycket roligt vi har hunnit med! Här kommer en liten bildkavalkad från Rigaresan som innehöll allt från skratt, god mat, kareoke, dans, inhemsk öl på uteservering i riga, kulturliv, föntershopping, ostfyllda pannkakor, otaliga GTs, solning uppe på däck, dans- sångshower, champagne, pooproom (internt) och mkt annat..

Matpaus i Tönnebro på bussresan ner till Sthlm. Efteråt började vi så smått med irishcoffe och amarula

Drinkar på soldäck innan avfärd

Vi partade på i hytten efter en god middag

Nere och kollar in den grandiosa showen

Jag, Mattsson och Mona väl framma i Riga

Ett av huvudändamålen med resan var ju att fylla på spritförrådet och utbudet var gediget. Vi köpte dock en massa annat.

Vi åkte upp i en kyrka och hade utsikt över hela Riga, stooor stad...

Så här fin utsikt hade vi från romantica på hemvägen

Nya inkop

Knallrod kavaj och vita byx/tights fran ZARA. Jag ar urnojd! Imorgon utlovas stralande sol har i sthlm sa da blir det gronan med Merre, Hanna och Matilda! Nu ska vi ata kontinentalmiddag kl 22.00. Hare, hej!

Sthlm zombie walk

De har motte Hanna och jag inne i stan igar. Och jag kan saga att det ar langt ifran de varsta vi sag. I sakert tio minuter stod vi helt paralyserade och bara kollade pa paraden av zombies som passerade, de var garanterat minst 300 st. Haha, sant har hander bara i en storstad...

juni 7

Lånade den här bilden från i lördags av Sanna.
Hade tänkt lägga upp fler bilder från i lördags men vårt internet är så seeegt just nu så det får bli senare. Nu bio och kommissarie späck, mina förväntningar är skyhöga.

snart lördag hela veckan

Har varit dålig på att uppdatera bloggen, men det har varit en händelserik vecka och fokus har legat på annat. Idag jobbar jag mitt sista pass innan jag går på 2 1/2 veckas semester för att sedan komma tillbaka och jobba v. 25 sen har jag ytterligare 2 1/2 veckas semester. Planerna för de kommande två veckorna är hittills följande: kryssning till Riga, hälsa på Hanna, Matilda och Merre i Sthlm , måla sommarstugan med mamma, åka ut med båten och förhoppningsvis får man även njuta av solen under dessa veckor. Ikväll inleds semestern på bästa sätt med sommarpremiären av Taket!

Lexington

Köpte nya fina espadrillos från lexington idag. Ofattbart bekväma, kommer inte se en tillstymmelse av skavsår i sommar med de här på fötterna. Tycker annars att det kan vara ett riktigt irritationsmoment med skavsår under sommaren då man använder många olika par skor, och det är ju just på sommaren man vill ha fina fräscha fötter.

Vart även lite sugen på väskan, perfekt strandväska eller att packa ner en filt i om man vill sätta sig i någon park. Flipfloppsen vill jag också ha, får se om det blir ett senare inköp.

Tribal warrior harem pant

De snygga byxorna kommer från pixiemarket. Jag skulle vilja ha något liknande.